2.11.78.2, 2018-12-05 18:30:44

Naujieji sąnaudų reikšmių nustatymo standartai.

Arčiau realiųjų sąnaudų: WLTP tikslina sąnaudų reikšmes.

Nuo 2017 metų rugsėjo mėnesio į rinką patenkantiems naujiems lengviesiems automobiliams galioja naujos sąnaudų reikšmės, kurios nustatomos pagal naują WLTP standartą. WLTP yra pasaulio mastu suderinta lengvųjų automobilių bandymų procedūra ir inicijuoja visame pasaulyje vieningą bandymų metodiką, skirtą degalų sąnaudų ir išmetamųjų dujų emisijos nustatymui. Ką tai reiškia Jums ir Jūsų Volkswagen automobiliui, sužinosite čia.

WLTP atneša daugiau aiškumo.

WLTP reformuoja automobilių gamintojų matavimo ir bandymų metodiką. Trumpai apie viską, kas yra svarbu naujoje praktikoje.

NEDC palyginimas su WLTP.

Ilgesni atstumai, trumpesni stovėjimo laikai: su WLTP automobilio degalų sąnaudų ir CO2 reikšmių matavimo bandymų metodika perkelta ant bandymų stendo. Tuo skiriasi važiavimo ciklai.

image

NEDC apžvalga.

Standartizuotas NEDC važiavimo ciklas galiojo visiems lengviesiems automobiliams ir lengviems krovininiams automobiliams. Jis buvo 1992 metais įvestas Europos Sąjungos degalų sąnaudų ir specifinės automobilių emisijos nustatymo bei palyginamųjų reikšmių teikimo tikslais. Čia Jūs matote trumpoje apžvalgoje, kokiomis pagrindinėmis sąlygomis rėmėsi jo matavimai.

image

WLTP apžvalga.

Pasaulio mastu suderinta lengvųjų automobilių bandymų procedūra, trumpai WLTP, skirta lengvųjų automobilių ir lengvų krovininių automobilių bandymui. Nuo 2017 metų rugsėjo 1 dienos žymiai dinamiškesniais bandymų parametrais ji turi užtikrinti realesnius sąnaudų duomenis. Kokie duomenys tai yra, žiūrėkite čia.

image

RDE apžvalga.

Papildomai prie WLTP, nuo 2017 metų rugsėjo mėnesio Europoje matuojama pagal RDE bandymų metodiką. RDE reiškia „Real Driving Emissions“ (realieji išmetamųjų dujų emisijos parametrai). Priešingai nei NEFZ ir WLTP, emisijos matavimai vyksta ne ant bandymų stendo, o vykstančiame kelių eisme. Važiavimo kelių eisme metu nustatytą kenksmingųjų medžiagų emisiją (NOx ir kietąsias daleles arba smulkias dulkes) vadina realiąja emisija.

Atliekant RDE matavimą, važiuojama ruožų deriniu, kurį atitinkamai po trečdalį sudaro miestas, plentas ir automagistralė, su atsitiktiniu pagreitėjimu ir stabdymu, žinoma, laikantis kelių eismo taisyklių. Mieste numatytas nuo 15 iki 40 km/h vidutinis greitis ir 60 km/h maksimalus greitis, o plente – nuo 60 iki 90 km/h vidutinis greitis. Automagistralėje gali būti važiuojama 145 km/h ir trumpai iki 160 km/h greičiu.

Automobilis yra aprūpintas PEMS matavimo įranga („Portable Emission Measurement System“ – mobilioji emisijos matavimo sistema). Šis įrenginys matuoja kenksmingųjų medžiagų (azoto oksidų ir anglies monoksido) išmetimą. Važiavimas trunka nuo 90 iki 120 minučių. Tuo metu lauko temperatūra turi būti nuo -7 iki +35 °C, gali būti įjungiamas oro kondicionierius.

Matavimo metodikos tikslai.

Su WLTP važiavimo ciklu iš naujo apibrėžiami degalų sąnaudų ir išmetamųjų dujų emisijos nustatymo bandymų parametrai. Privalumų apžvalga.

image

Skaidrumas.

Galima geriau įvertinti faktines kasdienes automobilio sąnaudas.

WLTP labiau atsižvelgia į kasdienį važiavimo profilį nei ligšiolinis NEDC standartas. Nes pastarasis buvo prilyginamas sintetiniams laboratoriniams bandymams ir pirmiausia buvo skirtas įvairių automobilių palyginimui, neatspindėdamas realiųjų sąnaudų. Tuo metu, kai lig šiol sąnaudų reikšmės buvo matuojamos abstrakčiomis laboratorinėmis sąlygomis, naujoji metodika dėl pagerintų bandymų parametrų leidžia daryti tikslesnę faktinių automobilio sąnaudų prognozę. WLTP pretenduoja simuliuoti realybei artimą vairavimo stilių. Ir taip pasiekti žymiai realesnius rezultatus.

image

Standartai.

Naujasis WLTP standartas užtikrina bandymų rezultatus, kuriuos galima lyginti pasaulio mastu.

Vienas iš pagrindinių WLTP metodikos tikslų yra vieningas išmetamųjų dujų emisijos ir energijos sąnaudų nustatymas įvairioms pavaros rūšims, pavyzdžiui, benzinui, dyzelinui, SGD arba elektrai. Tokio paties tipo automobilis visose pasaulio dalyse, korektiškai laikantys WLTP ciklo matavimo procedūros, bet kuriuo metu turi teikti vienodą bandymų rezultatą. Šis būtinas palyginamumas taip pat reikalauja laboratorinio matavimo. Todėl degalų sąnaudos ir emisija, taikant dinamišką važiavimo profilį, patikimai ir reprezentatyviai nustatomos ant bandymų stendo.

image

Klimato apsauga.

Realesni sąnaudų duomenys padeda pasiekti tarptautinius klimato apsaugos tikslus ir mažiau teršti aplinką.

CO2 sumažinimas yra pagrindinė automobilių tobulinimo tema. Dėl WLTP gali būti suvokiamai tikrinamas tarptautinių reikalavimų dėl ribinių CO2 emisijos reikšmių laikymasis.

2010 metais tik Europos Sąjungoje buvo išmesta 4,72 milijardų tonų CO2 emisijos, 19 % iš jų kelių eisme*. Todėl Europos Sąjunga iki 2020 metų nori sumažinti emisiją 20 %**. Šis tikslas turi būti realizuojamas, naudojant WLTP. Nes lygiai taip pat, kaip degalų sąnaudos, automobilio CO2 emisija priklauso nuo modelio. WLTP leidžia pasiekti daugiau skaidrumo, lyginant įvairių automobilių energijos sąnaudas ir CO2 emisiją. Matuojamos reikšmės nepriklauso nuo gamintojo ir automobilio tipo. Ir yra tendenciškai didesnės nei NEDC cikle. Todėl reikia manyti, kad atskiri modeliai ir jų varikliai yra optimizuoti klimato apsaugos naudai.

*) Informacija pateikta, besiremiant dokumentu „Mobilität der Zukunft – sicher und geprüft“ („Ateities mobilumas – saugus ir patikrintas“), 2015.03.16, „Verband der TÜV e.V.“

**) Informacija pateikta, besiremiant Vokietijos ekonomikos instituto Kelne 2013 metais publikuotu dokumentu „CO2-Regulierung für Pkw“ („CO2 tvarkymas lengviesiems automobiliams“).

Paprastai taupykite degalus.

Jūsų automobilio degalų sąnaudos priklauso nuo daugybės veiksnių, kuriems Jūs neturite įtakos. Nepaisant to, nemaža Jūsų sąnaudų dalis gali būti sutaupoma, taikant paprastas gudrybes.

image

Važiuokite laisvai, taupykite laisvai.

Važiuokite įžvalgiai ir šiuolaikiškai.

Perpus mažiau įtampos, dvigubai daugiau taupumo: kas važiuoja ramiai ir tolygiai, mažai stabdo, „plaukia“ eismo sraute, leidžia savo automobiliui riedėti ir naudoja inerciją, tas sunaudoja žymiai mažiau degalų ir vairuoja be nervinės įtampos. Taip pat ir greitkelyje: vietoje 160 km/h važiuokite 130 km/h greičiu ir taupykite. Beje, įžvalgus vairavimo stilius taip pat padeda išvengti spūsčių.

image

Laiku perjunginėkite pavaras, vėliau pildykite degalų.

Važiuokite kuo aukštesne pavara.

Įjunkite trečiąją pavarą, pasiekę 30 km/h greitį – ankstesnis pavarų perjungimas padeda taupyti. Važiavimas žemais apsisukimais kenkia varikliui? Tai prasimanymas. TDI ir TSI varikliams patinka, kai važiuojama trečiąja pavara 30 km/h greičiu – jie išvysto stebėtiną varančiąją jėga jau prie 2000 aps./min. Pajudėję iš vietos automobilio ilgiu, tiesiog įjunkite antrąją pavarą. O įjungdami aukštesnes pavaras, Jūs lengvai galite praleisti pavarą. Visuomet rinkitės kuo aukštesnę pavarą. Daugybei automobilių nesudaro problemos važiuoti 50 km/h greičiu penktąja pavara: kol automobilis važiuoja be trūkčiojimų ir su akustiniu komfortu, apsisukimai nėra pernelyg maži.

image

Tiesiog leiskite riedėti.

Naudokite stabdymą varikliu.

0,0 litrų – taip Jūs galite riedėti už dyką: tikrasis taupymas prasideda, kai taikomi tinkami važiavimo būdai. Ar Jūs žinojote, kad galite pasiekti lygiai 0,0 l/100 km momentines sąnaudas? Riedėdami su įjungta pavara! Stabdant varikliu, nutraukiamas degalų tiekimas varikliui, ir Jūs tuo metu nesunaudojate nei lašo degalų. Geriausiai naudokite šį gudrų metodą tuomet, kai Jūs papildomai turite naudos iš stabdymo varikliu. Taigi važiuodami nuokalne arba privažiuodami prie šviesoforo su raudonu signalu. Taip pat sunaudojama žymiai mažiau, išminant sankabą. Tai ypač efektyvu tuomet, kai Jūs, važiuodami įžvalgiai, galite riedėti ilgus ruožus.

image

Daugiau komforto, mažiau sąnaudų.

Saikingai naudokite aksesuarus.

Su teisingu požiūriu iki 2 litrų taupymas: aksesuarai daro automobilio vairavimą komfortiškesnį, tačiau, kai jų naudojama per daug, deja, taip pat ir brangesnį. Degalus naudoja, pavyzdžiui, oro kondicionierius, ir tikrai nemažai. Kad sumažintų ir palaikytų vidaus temperatūrą karštą vasarą, jis sunaudoja, kai važiuojama mažui greičiu, iki 2 l/100 km! Šiuo atveju temperatūrą taip pat galima sumažinti, išvėdinus prieš kelionę ir trumpai pravažiavus su atidarytais langais. Tiesiog kelionės metu vėl ir vėl tikrinkite, kuriuos aksesuarus Jūs tuo metu naudojate, ir kurių Jums iš tikrųjų reikia.

image

Taupykite, palaikydami slėgį.

Patikrinkite slėgį padangose.

Šiek tiek oro padeda sutaupyti iki 15 procentų: degalų taupymas prasideda dar prieš kelionę – paprastu slėgio padangose patikrinimu! Pasipriešinimui riedėjimui priklauso iki 15 % bendrųjų sąnaudų dalis. Jeigu Jūs pripūsite savo padangas pilnam pakrovimui rekomenduojamu slėgiu (reikšmes Jūs rasite ant degalų bako dangtelio), sumažėja pasipriešinimas riedėjimui ir taip pat sąnaudos. Pirkdami padangas, atkreipkite dėmesį į kuo mažesnį pasipriešinimą riedėjimui – tokios padangos leidžia sutaupyti iki 3 % degalų ir, be to, yra dar tylesnės.

image

Šaltas taupymas su karštu varikliu.

Venkite trumpų atstumų.

Gerai sutaupysite, kombinuodami keliones: daugiausiai variklis sunaudoja, kai jis yra šaltas. Faktiškai tai reiškia: jeigu Jūs daug važinėjate trumpais atstumais, greitai pasieksite iki 30 l/100 km sąnaudas! Žinoma, jeigu Jūs sutvarkysite daug dalykų per vieną kelionę, galite sutaupyti degalų. Nes šiuo atveju variklis gali greičiau pasiekti darbinę temperatūrą ir sunaudoja žymiai mažiau.

image

Gerai patepsite, gerai sutaupysite.

Naudokite mažo klampumo alyvą.

Su kokybe sutaupykite iki 5 %: kuo anksčiau gerai sutepamas variklis, tuo greičiau jis pradeda veikti su maža emisija. Tai ypač svarbu, užvedant šaltą variklį ir važiuojant trumpais atstumais.

Gera variklio alyva pirmiausia sugeba greitai pasiskirstyti. Mažo klampumo alyvos čia yra nenugalimos. Naudodami jas, Jūs sumažinsite degalų sąnaudas iki 5 %, palyginti su įprastinėmis alyvomis. Todėl beveik visi Volkswagen modeliai gamykloje aprūpinami alyvomis su mažo klampumo savybėmis.

image

Važiuokite aptakios formos automobiliu.

Sumažinkite oro pasipriešinimą.

Važiavimas yra efektyvesnis su mažu oro pasipriešinimu: palanki aerodinamika yra raktas mažoms sąnaudoms pasiekti, ypač važiuojant dideliu greičiu. Todėl Jūsų Volkswagen automobilio kėbulas suprojektuotas taip, kad suteiktų vėjui kuo mažesnį veikiamą plotą. Tačiau konstrukcijos ant stogo, pvz., dviračių laikikliai ir bagažinės, vėl panaikina šį privalumą. Taigi tarp dviejų savaitgalių, praleidžiamų ant slidžių arba kalnų dviračių, yra prasmė nuimti stogo laikiklį.

image

Taupymas gali būti toks lengvas.

Venkite nereikalingo balasto.

Sutaupykite iki 0,3 litro su nuline dieta: kiekvienas bagažo kilogramas kainuoja degalų. O tiksliau, 100 kg svorio padidina degalų sąnaudas 0,3 l/100 km. Todėl reguliariai tikrinkite Jūsų bagažinės turinį. Taip pat Jūs galite sutaupyti net pripildydami degalų baką. Pripildykite degalų baką tik iki pusės. Nes pilnas degalų bakas padidina masę ir kartu sąnaudas.

Klausimai ir atsakymai.

Svarbiausi klausimai ir atsakymai naujųjų sąnaudų reikšmių tema.

NEFZ (Naujuoju Europos važiavimo ciklu) vadinamas matavimas ant bandymų stendo, kuris nuo 1992 metų buvo naudojamas visoje Europoje, siekiant fiksuoti lengvųjų automobilių ir lengvų krovininių automobilių išmetamųjų dujų emisiją bei degalų sąnaudas.

NEFZ pakeitė pasaulio mastu vieninga bandymų metodika WLTP („Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure“). Nauja metodika turi realiau atvaizduoti automobilio sąnaudas ir remiasi pakeistu bandymų ciklu su griežtesniais bandymų reikalavimais.

Papildomai prie WLTP, Europoje emisija turi būti nustatoma pagal RDE bandymų metodiką („Real Driving Emissions“), atliekant matavimus vykstančiame kelių eisme.

Tuo metu, kai WLTP bandymuose 30 minučių važiuojama ant bandymų stendo standartizuotomis pagrindinėmis sąlygomis, RDE bandymai vyksta viešuosiuose keliuose. Atliekant RDE matavimą, važiuojama ruožų deriniu su atsitiktiniu pagreitėjimu ir stabdymu, kas užtrunka nuo 90 iki 120 minučių. Papildomas skirtumas: WLTP metodika matuoja CO2, išmetamąsias dujas ir sąnaudas, RDE metodika matuoja tik išmetamąsias dujas ir kietąsias daleles.

Perėjimas prie WLTP ir RDE nuosekliai vyksta nuo 2017 metų rugsėjo mėnesio. Nuo 2018 metų WLTP bandymų metodika yra privaloma visiems naujiems registruojamiems automobiliams, kaip ir kietųjų dalelių skaičiaus (PN) apribojimas RDE bandymuose. Nuo 2019 metų rugsėjo mėnesio visoms naujoms registracijoms papildomai yra privaloma ribinė azoto oksidų (NOx) RDE reikšmė.

Taip, elektromobiliai taip pat turi būti tikrinami pagal naujas WLTP taisykles.

EU6 arba Euro 6 yra aktualus išmetamųjų dujų standartas transporto priemonėms, kuris apibrėžia ribines orą teršiančių kenksmingųjų medžiagų išmetimo reikšmes Europos Sąjungoje.

Pagal WLTP bandymų metodiką nustatytos reikšmės turi realiau atvaizduoti sąnaudas, CO2 ir išmetamųjų dujų emisiją. Dėl to gali prireikti nurodyti automobiliams su vidaus degimo varikliu didesnes degalų sąnaudas ir CO2 emisiją, o elektromobiliams – mažesnę ridos atsargą. Individualus variklio ir papildomos įrangos pasirinkimas taip pat daro įtaką sąnaudų bei CO2 reikšmėms. Priklausomai nuo nacionalinių teisės aktų, dėl to gali padidėti CO2 mokesčiai.

RDE matavimo metodika vėlgi parodo automobilio išmetamųjų dujų charakteristiką realiajame kelių eisme. Atskirų RDE važiavimų rezultatus galima pamatyti, naudojant šią nuorodą: https://erwin.volkswagen.de/

Iki 2018 metų rugsėjo mėnesio visi Volkswagen modeliai bus pervesti prie WLTP bandymų metodikos.